Enguany no hem pogut celebrar la Festa de Sant Antoni com cada any (cantada de cançons de Sant Antoni, Fogueró🔥,...).
Però a la classe hem intentat viure la Festa igualment:
- Amb n'Apol·lònia, la mestra de MÚSICA hem elaborat unes castanyetes amb 2 culleres i amb elles hem cantat i fet ritmes de Sant Antoni. Hem ballat com els "dimonis". També hem contar un conte ("La Festa de Sant Antoni").
- A PLÀSTICA vàrem fer una careta del dimoni 👹.
- A l'àrea de CATALÀ hem elaborat gloses de Sant Antoni, per fer-ho primer hem hagut d'aprendre el què és un "camp semàntic".
Camp semàntic és tot aquell conjunt de paraules que estan relacionades entre sí amb un mateix tema. Per exemple : iglú, fred, neu,...
Hem hagut d'aprendre el què és un camp semàntic perquè per fer "gloses" necessitam cercar paraules del camp semàntic de Sant Antoni ( Sant Antoni, Dimoni, fogueró, botifarró, llangonissa, sobrassada, fred, torrada, gener, festa, glosa,...) .
Després amb aquestes paraules hem d'intentar fer una glosa que mantengui la RIMA. (ANTONI/DIMONI , SEBASTIÀ/FARÀ)
A desset és Sant Antoni,
a vint Sant Sebastià.
Qui bones obres farà,
no tendrà por del Dimoni.👹
Enguany ha estat un poc trist
no hem pogut fer la torrada🔥,
culpa del virus "covid"
deixant la festa aturada.
Volíem fer un poc de festa,
torrar un botifarró
ho haurem de fer un poc millor
si volem tornar a fer gresca.
👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹🔥👹
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada